Filosofia de l’escola de ciclisme EO-Bikes Vilajuïga
Seguint les idees de Vigotsky (1896-1934), la nostra filosofia de treball no es basa simplement en el fet que el nen adquireixi informacions, sinó que hem de garantir, també, que el nen es desenvolupi com a persona. La nostra filosofia de treball, doncs, busca un desenvolupament integral de l'esportista com a persona.
En primer lloc, treballarem una sèrie d’hàbits, normes i capacitats socials, perquè entenem que el nen és persona abans que esportista. Sovint aquests hàbits s’adquireixen a l’escola o a l’entorn més proper, ja siguin amics, família, etc. Però a vegades no és així i, aleshores, la primera funció de la nostra escola és treballar aquests hàbits, normes i capacitats socials. A partir d’aquí, quan el nen ja té aquestes capacitats adquirides, comencem a crear esportistes, sempre amb valors, amb sacrifici i amb esforç per tal de crear esportistes integrals.
Així doncs, la funció de l’escola és crear persones i esportistes, més enllà dels resultats esportius i de les condicions físiques de cadascú, perquè pensem que cada individu pot desenvolupar les seves capacitats siguin quines siguin les seves característiques.
A la primera part de la sessió, els nens i nenes escalfen fent jocs sense la bicicleta per tal de desenvolupar i consolidar habilitats motrius bàsiques i, també, habilitats motrius específiques.
Després, agafen la bicicleta i el grup es divideix en nivells per tal que els nens i nenes puguin tenir una atenció més personalitzada i unes activitats acord a la seva edat i necessitats.
Al final de la sessió, es fan estiraments i s’expliquen conceptes teòrics útils dins del món del ciclisme com per exemple: primers auxilis, alimentació, reparació de la bicicleta, coneixement de ciclistes i esportistes coneguts, etc.
Josep Codinach
Coordinador tècnic